טעויות

יום שלישי, 6 בפברואר 2018

"כאשר מורה הזן טֶמְפְּיוֹ עדיין היה נזיר נודד, הוא ביקר אצל מורה הזן סַיאִין. טֶמְפְּיוֹ תמיד נוהג היה לומר: לעולם אל תאמר שאתה מבין את תורתו של בודהא. אם אתה מחפש מישהו שמבין זאת, לא תמצא.

יום אחד ראה סַיאִין את טֶמְפְּיוֹ מרחוק וקרא: טֶמְפְּיוֹ! טֶמְפְּיוֹ הרים ראשו וסַיאִין אמר: טעות! טֶמְפְּיוֹ פסע שתיים שלוש פסיעות ושוב קרא סַיאִין: טעות! כשקרב אליו טֶמְפְּיוֹ אמר סַיאִין: אותן שתי טעויות - האם הן שלך או שלי? טֶמְפְּיוֹ אמר: טֶמְפְּיוֹ הוא הטועה. סַיאִין אמר: טעות! טֶמְפְּיוֹ שתק. סַיאִין אמר: הישאר כאן למשך הקיץ וכך נוכל לשוחח באותן שתי 'טעויות'. אך טֶמְפְּיוֹ עזב בו במקום.

מאוחר יותר, כאשר טֶמְפְּיוֹ שכן קבע במקדש, היה אומר לאנשים: כשהייתי נזיר נודד נשאני גורלי אל מקומו של מורה הזן סַיאִין. פעמיים קרא 'טעות' וביקש ממני להישאר למשך הקיץ כדי לדון בכך. אז עדיין לא הבנתי בדיוק היכן טעיתי, אך מיד לאחר שיצאתי דרומה, הכרתי בטעותי.

מאוחר יותר אמר מורה הזן סצ'וֹ על הסיפור הזה את הדברים הבאים: כשטֶמְפְּיוֹ חשב על הקורות אותו במקומו של סַיאִין חש שטעה. זו טעות."

סיפור זן בתרגום יואל הופמן, מתוך האסופה "לאן נעלמו הקולות".

צילום: ארז וסילבסקי
  1. מקד את תשומת לבך בהווה, ללא השוואה או שיפוטיות. כך תגיע למצב של רוגע, שלווה, קבלה וסקרנות. טעות!
  2. מקד את תשומת לבך בהווה, וקבל ללא ביקורת את רגשות הרגע הנוכחי: רוגע, שלווה, קבלה, סקרנות, פחד, עצב, שמחה, חרדה, דיכאון, אהבה, שנאה, כעס, צחוק. טעות!
  3. מוטב להרגיש את הכאב במלואו, מאשר להיות במצב של כאב ולחוש בו רק בצורה מתווכת ובמעומעם. טעות!
  4. כל דבר ניתן לחוות בשני אופנים: בצורה קשובה ובצורה מפוזרת, מתווכת וביקורתית. את ההבדל בין השתיים אי-אפשר להסביר במילים. טעות!
מילים:
הרוכן מעל למראה בחדר שבו גם על התקרה מותקנת מראה, מוטב שלא יתמקד יותר מדי בהשתקפותו, שלא יקבל סחרחורת.

אין פה תגובות עדיין, כתבו לי תגובות כדי שלא אהיה עצוב

ABSOLUTE © 2016 | Template by Blogs & Lattes
© כל הזכויות שמורות (אלא אם צוין אחרת) לארז וסילבסקי